В днешната статия ще ви представим историята на земите в Метавселената, като обърнем внимание на техните характеристики.
От първоначалното предложение на Decentraland в бялата книга към SDK, размерите на всяка отделна LAND секция са определени на 10×10 метра. С общо 90 000 партиди в Genesis City, парцели от 100 квадратни метра заемат площ около 9 квадратни километра.
Сега, когато все повече и повече хора създават сложни структури, природни пейзажи и игри на своите земи, много строители започват да забелязват, че размерът на отделните парцели може би е твърде малък, ограничавайки тяхната креативност и потенциала на разработчиците на софтуера. Въз основа на тази обратна връзка започна ново гласуване в Агората за увеличаване на размера на всяка земя до 16×16.
Тя ще даде възможност да се определи дали сегашната големина от 10×10 метра е достатъчна или трябва да се максимизира до 16×16.
Знаем, че това е сложна работа, така че нека разбием плюсовете и минусите. Имаме няколко различни екранни снимки, сравняващи всеки размер на партидата, и можем дори да гледаме демонстрацията на живо [в мрежата].
Земите в Метавселената – Ползите от увеличението на размера
Първата и най-очевидна полза от максимизирането на големината на земята ще бъде да улесни отделните собственици на парцели да създават реалистични (и правдоподобни) обитаеми структури и сгради.
Знаем, че не всеки може да има собствен замък, но парцел от 100 квадратни метра едва ли е достатъчен, за да се построи скромна къща – но какво да кажем за предния двор, градината и гаража?
Чрез увеличаването на размера на LAND, притежателите му с един или повече парцели могат да използват по-добре своите виртуални недвижими имоти, независимо дали това е двуетажна къща или някакво друго съоръжение.
Второто предимство на по-големите партиди е подобрената естетика на цялата карта. Нека си представим, че се разхождаме по улиците на Genesis City и стилът и съдържанието на нашата среда се променят на всеки двадесет стъпки. Би било интересно, но и визуално разсейващо.
И накрая, с максимизирането на големината на всеки парцел, броят на видимите части в нашето зрително поле ще намалее. Това означава, че клиентската програма (браузър, например) ще трябва да рендира по-малко земи едновременно, което ще доведе до значително повишение на производителността.
Прочетете още: “Парцел виртуална земя в „метавселената“ The Sandbox бе продаден за $ 450 000“
Трябва ли парцелът да бъде оставен така, както си беше
Една от основните причини да оставим LAND в сегашния му размер е фактът, че тази промяна може да повлияе негативно на съдържанието, което вече е създадено за Decentraland. Ако вече притежаваме няколко сцени, увеличаването на големината на сюжета ни внезапно ще добави много празно пространство около нашето съдържание.
Второ, чрез максимизирането на размера на земите в Метавселената, ние леко намаляваме скоростта на отваряне на различен материал – поради същата причина, която беше обявена по-горе относно подобряването на визуалната и естетическа последователност. Чрез намаляване на броя на парцелите, които можем да наблюдаваме едновременно, трябва да отидем по-далеч, за да се сблъскаме с по-широк набор от импресии.
И накрая, по-големите и по-обширни LAND ще означават, че трябва да се придвижим много по-дълго, за да стигнем от единия край на Genesis City до другия. [Забележка Menaskop: въпреки че това не е проблем на 100%, тъй като огромното мнозинство не бягат и / или ходят по картата, а се изместват чрез въвеждане на координати и / или избиране на точка].
Какво влияние ще окаже промяната на Decentraland
Ще се увеличат ли и ограниченията във височината с площта?
Отговорът е да, ограниченията на височината на сградата ще се повишат пропорционално на максимизирането на площта, съгласно формулата, използвана за определяне на границите на големината на къщата.
Ще доведе ли увеличаването на обема на земята до растеж на ограниченията върху броя на елементите или на обектите на една сцена?
Екипът непрекъснато работи върху оптимизирането на производителността на Decentraland, като се вземе предвид различните файлови формати и изисквания за сцена. Тази промяна не е задължително да има незабавен ефект върху тези ограничения. Но ето какви са параметрите като цяло: https://docs.decentraland.org/creator/development-guide/scene-limitations/.
По-големите мащаби ще увеличат ли максималното разстояние за гледане?
Не е задължително, сега разстоянието за гледане за играчите е намалено поради слой мъгла, който умишлено добавихме, за да понижим натоварването върху производителността. Колко мъгла използваме се определя въз основа на изискванията на клиента Decentraland. Това има вероятност или да се промени или не в бъдеще, независимо от размера на LAND, в зависимост от условията за продукция в мащаб.
Защо 16×16 метра
След като направихме няколко теста и поразсъждавахме, стигнахме до извода, че 16×16 метра би било добро максимизиране на големината поради няколко основни причини:
- Първо, 16×16 се дели на 8, 4 и 2. Това ще улесни разработчиците да планират съдържанието на своите сцени.
- Ние вярваме, че размерът 16 x 16 м е в идеалната точка, добавяйки стойност към парцела, както и придавайки на собствениците повече гъвкавост, като същевременно поддържа пространственото ограничение, което организира и структурира Decentraland.
- Освен това, като увеличим размера до 16×16, можем да получим 156 кв.м! Ако маскимизираме големината 12 x12 метра, ще получим само 44 кв.м.
Kriptonovini ще продължи с представянето на земите в Метавселената с 2 част. Очаквайте я скоро!