Главният изпълнителен директор на създадената от Microsoft мултиплеър гейминг услуга Xbox – Фил Спенсър, отправи известна критика към идеята за Metaverse. Според него, текущата метавселена е „зле изградена видео игра“. Той все пак посочи, че секторът е в ранните си етапи и със сигурност ще се развива.
Нападение срещу дигиталната реалност
Въпреки че се намират компании, които използват все още неясната концепция за дигитална реалност по един свръх положителен начин, с намерението да се възползват от предимството да бъдат пионери в индустрията, други важни личности посочват минусите на конкретния отрасъл.
Фил Спенсър е един от тях. Ръководителят на Xbox разкритикува днешната технология на метавселената по време на WSJ Live Convention, отбелязвайки, че тя все още не е полирана.
„Това е лошо изградена видео игра.“
– бяха думите му.
Мнозина изтълкуваха изявлението като непряк удар срещу Meta, която беше нападната преди време, заради лошата графика, представена от нейното водещо приложение за изкуствена среда – Horizon Worlds. По-късно Фил доразви забележката си, обяснявайки, че „разработчиците на видеоигри имат невероятна способност да създават завладяващи светове, в които искаме да прекарваме времето си, докато тези, които изграждат Metaverse, представят една всекидневна, в която не бихме искали да губим часовете си.“
Все пак, според него се намираме в зародиша на тази индустрия и той вярва, че виртуалната реалност ще се развие до висоти, подобни на нивото, което поддържат настоящите екранни игри.
Предишната критика на Спенсър
Това не е първият път, когато Спенсър изразява скептицизъм относно шума около настоящата концепция за метавселената. През август Фил обясни, че за него явлението не е нищо ново. Той смята, че нереалният свят се създава от над 30 години вече, посочвайки 3D игрите като част от тази технология. Според него моделите play-to-earn (P2E) са „чук, който търси пирон“.
По сходен ред критикът отхвърли и незаменимите токени, наричайки ги „експлоативен и изпълнен със спекулации експеримент“.
През януари Microsoft разкри придобиването на Activision Blizzard за $68,7 милиарда, заявявайки, че игрите ще „имат ключова роля в развитието на платформите за изкуствена среда“.
Прочетете още: „Nokia е убедена, че Метавселената ще замени смартфоните в близко бъдеще“
Преди време стана ясно, че основаната от Бил Гейтс компания работи върху свързването на повече технологии като Microsoft Cloud с Metaverse приложения, за да служи като слой за изкуствен интелект и анализ за различни приложения.